Morgonen från helvetet! Tur att de är fint väder ute iaf!

publicerat i Allmänt

Bortsätt från de vackra sommar vädret ute som jag ser genom mina skitiga fönster så är de morgonen från helvetet! Vaknar sjuk så in i norden! Näsan rinner, halsen värker, träningsvärk i rumpan och låren efter ridturen igår på landet. Som om inte de var nog så dimper ett brev från kronan ner i brevlådan lagom tills jag gjort frukost och tänkte sätta mig ner för att försöka njuta av sommar morgonen ändå trots mina krämpor. Jag kastar brevet förbannad och en aning irriterad bara bakom mig på golvet och sätter mig vid frukostbordet och spiller ut min kopp med kok hett te i knäet! AAJ! Jag flyger upp och kastar av mig pyjamasbyxorna och slänger mig i duschen och spolar iskallt vatten! Owiiie vad synd de är om mig! Stackars Wilja sitter kvar i barnstolen i köket och tittar frågandes när jag kommer tillbaka gråtandes med en papperstuss i näsan för att stoppa rinnandet ur min förbannade näsa! ( de tar aldrig slut! Snart rinner väl hjärnan ut) Jag lyfter ner Wilja och sätter henne på golvet, jag går ut på balkongen för att ta en cig och ringa mamma för att få lite medlidande och tröst. När jag rökt färdigt typ 3-4 min senare går jag in- de är alldeles tyst! Jag rusar in i badrummet och där står wilja nöjd med papperskorgen omkull vält och all min rentvätt borta! Papperskorgens innehåll som till mestadels var gamla blöjor låg nu i toaletten och min rentvätt blandat med smutstvätt i tvättmaskin! Jag kunde inte annat än skratta och säga "duktig flicka" HAHAHAHA :)
Nu har jag kurerat mig med lite Alvedon och nässpray och torkat mig i arslet med brevet från kronan! Hah! Såååå nu kan den här dagen inte gå mer åt skogen!
Eller jo de kunde den TYDLIGEN vist! Till råga på allt så blev de "den tiden på månaden" !! Mensvärk 3000 here I come! FML

Kommentera inlägget här :