Skärgårds luft

publicerat i Allmänt

Det är någon speciellt med att vakna upp på landet. Jag känner mig på något sätt mer utvilad, barnen sover bättre och hunden slappnar av (förutom när andra hundar går förbi, då tar de hus i helvete) hihi:) jag kan höra hur dom mumlar "jävla nollåtta" men det är ingen ide att bry sig eller ens försöka förklara att jag FAKTISKT också är en Rospigg, dom har redan bestämt sig. Det är bara att le och se söt ut! Undrar om deras bedömning grundade sig på att jag ej bär träskor och hängselbyxor eller att de ej står en traktor parkerad på uppfarten till huset?
De är lustigt, när jag åker in till Sthlm blir jag kallad bonde för att jag inte råkar veta vilken linje Hägerstensåsen ligger på och får sne blickar av fisförnämda mammor för att jag drar 2009 år modell av Emmaljunga.
Nej jag trivs bättre här där jag kan lukta på blommorna eller ligga i skuggan under de blommande äppelträdet och höra ljudet av gruset under bilar som kör sakta förbi. Känna lukten av nyklippt gräs.
Förresten så här om dagen när jag skulle klippa gräset (som är terapi för mig) kom grannen ut och skulle inte va sämre han. Då satte tävlings instinkterna i och de blev en allvarlig kamp med svett och tårar över vem som skulle bli klar först. Naturligtvis blev JAG färdig först! Mitt pris- blåsor i händerna skit under naglarna sträningsvärk i rygg och nacke och en "bondbränna" av linnet jag bar. Men de var de värt!!!

Nu skiner solen och snart är de dags för lunch grillning i bikinin:) livet på landet är underbart! Sug på den ni alla NOLLÅTTOR;)

Kommentera inlägget här :